Print this Stránka

Plán činnosti ŠPP rok 2018/2019

Plán činnosti školního poradenského pracoviště ZŠ a MŠ Čáslavice na školní rok 2018/2019

 

 

Koordinátor školního poradenského pracoviště:

Mgr. Kamila Veselá – školní speciální pedagog, logopedický asistent a preventista

 

Další členové školního poradenského pracoviště:

Mgr. Dana Sýkorová – školní výchovný poradce

Mgr. Veronika Dvořáková – školní speciální pedagog

Mgr. Klára Bednářová – školní metodik prevence

Mgr. Miroslava Čermáková – vedoucí učitelka MŠ, předškolní příprava

Jana Dvořáková, DiS. – asistent pedagoga (zařazena od 12/2018)

 

 

Hlavním priority práce pro toto období je poskytovat kvalitní poradenské služby učitelům, žákům a jejich rodičům v těchto oblastech:

  1. výchova a vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, péče o žáky nadané i o žáky ohrožené školním neprospěchem

  2. kariérní poradenství – profesní orientace žáků

  3. prevence rizikových forem chování žáků

  4. spolupráce s MŠ a s rodiči a budoucích 1. tříd, příprava zápisů do MŠ, ZŠ, Miniškolička

  5. zvýšení informovanosti učitelů o významu práce asistentů pedagoga, efektivní spolupráce asistenta pedagoga a učitele, vzdělávání pedagogů

  6. přípravné práce v oblasti nových DYS-klubů

  7. logopedická prevence

Hlavní úkoly pro jednotlivé oblasti činnosti:

  1. výchova a vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, péče o žáky nadané a žáky s neprospěchem

Září:

  • Nákup a příprava pomůcek pro integrované žáky

  • Aktualizace a doplnění databáze žáků se specifickými vzdělávacími potřebami

  • Příprava podkladů pro vytvoření individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory

  • Spolupráce výchovné poradkyně, školního speciálního pedagoga, asistentů pedagoga s třídními učiteli při tvorbě IVP a PLPP

  • Spolupráce s třídními učiteli při tvorbě IVP pro nadané žák

Říjen – Prosinec:

  • Evidence a kontrola IVP pro integrované žáky a jejich předložení řediteli školy, kompletace spisové dokumentace

  • Jednání v pedagogicko-psychologické poradně a ve speciálně pedagogických centrech, se kterými škola spolupracuje

  • Kontrola evidence pomůcek pro žáky se SVP

  • Hodnocení PlPP a IVP

  • Jednání o neprospěchu u žáků, kteří jsou za 1. čtvrtletí hodnoceni z některého předmětu nedostatečně – evidence zápisů z jednání

  • Školení k realizaci DYS klubů (Brno)

  • Přednášky a aktivity pro žáky – Simulace DYS – pro 4., 6., 7., 8. Ročník – na téma „Nejsem hloupý, jsem dyslektik“ – realizováno ve třídách, kde máme více dětí s poruchami učení nebo nám zde působí asistent pedagoga

Leden – Květen:

  • Příprava školních dotazníků pro odeslání na vyšetření v PPP/SPC

Červen:

  • Zhodnocení výsledků péče o žáky se specifickými vzdělávacími potřebami

  • Vypracování hodnotících zpráv k IVP/PLPP a odesílání do PPP/SPC

Průběžně:

  • Odesílání žáků na vyšetření do PPP – úzká spolupráce s třídními učiteli

  • Docvičování pro vybrané žáky 1. ročníku s oslabení v oblasti čtení a počítání

  • Konzultace s třídními učiteli a zákonnými zástupci žáků s poruchami učení o závěrech prvního vyšetření v PPP, projednání následné péče o tyto žáky, v případě zájmu rodičů poskytnutí materiálů k reedukaci poruch při domácí přípravě

  • Sledování adaptačních potíží žáků 1. a 6. ročníku – pomoc třídním učitelům, popřípadě rodičům při jejich řešení

  • Konzultace s rodiči žáků s poruchami učení a chování

  • Sledování nových poznatků v oblasti péče o žáky se specifickými vzdělávacími potřebami – další vzdělávání a průběžné doplňování knihovny odborné literatury

  • Průběžné sledování nadaných a talentovaných žáků a návrhy další péče o ně (soutěže, metody a formy práce, které zajistí individuální přístup k těmto žákům ve vyučování – diferencované úkoly, motivace pro zapojení se do soutěží , spolupráce s předmětovými komisemi – metodická podpora pro práci s mimořádně nadanými žáky

  • Metodická pomoc a zjišťování u žáků, u kterých se projevují příznaky některých SPU

2. kariérní poradenství – profesní orientace žáků

Září:

  • Předání základních písemných informací o aktivitách plánovaných v oblasti volby povolání ve škol. roce všem vycházejícím žákům a průzkum zájmu mezi vycházejícími žáky o dalšího studium po ukončení základní školy , průzkum zájmu o studium na víceletých gymnáziích 5. a 7. roč.

  • Příprava materiálů o volbě povolání pro třídní učitele na třídní schůzky

  • Příprava podkladů pro kontrolní vyšetření vycházejících žáků s poruchami učení z důvodu možnosti jejich zohlednění při přijímacím řízení na střední školy i následném studiu

  • Aktualizace informační nástěnky, týkající se volby povolání

Říjen – prosinec:

  • Shromažďování informací o možnostech studia na SŠ a SOU ve školním roce a předávání těchto informací vycházejícím žákům,

  • Vydání přihlášek na SŠ žákům, kteří budou vykonávat talentové zkoušky

  • Příprava Veletrhu středních škol, exkurze vycházejících žáků do informačního střediska Úřadu práce Třebíč

  • Poskytování individuálních konzultací vycházejícím žákům a jejich rodičům- pomoc při rozhodování

Leden – únor:

  • Přijímací řízení na obory s talentovou zkouškou a jejich vyhodnocení

  • Vydávání přihlášek na SŠ a SOU

  • Kontrola a evidence přihlášek na SŠ a SOU, potvrzení přihlášek ve škole a následné vrácení žákům. Zákonní zástupci sami zajistí odeslání přihlášky na střední školu.

Březen – Červen:

  • Vydání Zápisových lístků pro přijaté žáky

  • Přijímací řízení na víceletá gymnázia, na SŠ a OU a jeho vyhodnocení

  • Přehled umístění vycházejících žáků na SŠ, zhodnocení výsledků přijímacího řízení za uplynulý rok

3. prevence rizikových forem chování žáků

  • Aktivity plánované v oblasti prevence jsou popsány v Minimálním preventivním programu školy. Jeho cílem je předat žákům informace o rizikových formách chování, poukázat na problémy, které tyto formy chování způsobují ve společnosti, pomáhat žákům vyrovnávat se se stresem, posilovat jejich sebedůvěru, toleranci, příznivé klima ve třídě, zabývat se problematikou životního stylu, xenofobie a rasové nesnášenlivosti.

  • Minimální preventivní program se realizuje: jako součást výuky v 1. – 9. ročníku, volnočasové aktivity (kroužky aj.), jednorázové akce a spolupráce s rodiči. Minimální preventivní program školy je přílohou tohoto plánu

  1. spolupráce s MŠ, s rodiči budoucích žáků 1. tříd, příprava zápisů do MŠ, ZŠ, Miniškolička

Září:

  • Třídní schůzka 1. tříd – představení ŠPP a kontakt na jednotlivé členy

  • Zahájení kroužku Miniškolička

Březen:

  • Spolupráce při zápisu do 1. tříd, konzultace pro rodiče v oblasti orientačního posouzení školní zralosti

  • Příprav letáčku pro rodiče na téma „Školní zralost“ na schůzku rodičů budoucích prvňáčků

  • Informační schůzka pro rodiče prvňáčků s ředitelem školy, pracovníky ŠPP a MŠ

  • Příprava na Zápis do 1.ročníku ZŠ

Duben:

  • Školení Třebíč – Téma školní zralost

  • Zápis do ZŠ

  • Zápis do MŠ

  • Závěrečná zpráva k zápisu do 1.ročníku ZŠ a do MŠ

Květen, červen:

  • Metodika cvičení jógy s předškolními dětmi – Praha, česká asociace dětské jógy – kurz

Průběžně:

  • Intenzívní předškolní příprava v MŠ a v rámci kroužků Miniškolička

  1. Zvýšení informovanosti učitelů o významu práce asistentů pedagoga, efektivní spolupráce asistenta pedagoga a učitele, vzdělávání pedagogů

Září:

  • Zapojení do vzdělávacího projektu NIDV – APIV k inkluzivnímu vzdělávání pedagogických pracovníků škol a managementu škol

  • Vytvoření plánu vzdělávacích školení v rámci projektu APIV pro školní rok 2018-19

Květen:

  • První školení APIV pro pedagogy školy – Spolupráce asistenta pedagoga a učitele – 2.5.2019 – Mgr. Vendula Jašková

  • První školení APIV pro MNG škol: ZŠ a MŠ Čáslavice, ZŠ TGM Moravské Budějovice, ZŠ Jaroměřice a ZŠ Třebíč, Bartuškova – téma Role ŠPP ve vztahu k managementu školy 16.5.2019

Červen:

  • Druhé školení APIV pro MNG

Srpen:

  • Druhé školení APIV pro pedagogy školy

  • Vytvoření plánu školení APIV na šk.rok 2019-20

Průběžně:

  • Vzdělávání pedagogických pracovníků a asistentů pedagoga

  • Náslechy v hodinách zaměřené na činnost pedagoga a asistenta pedagoga

  • Hodnocení spolupráce asistenta pedagoga se žákem

  • Individuální konzultace pro pedagogy zaměřené na pomoc při součinnosti pedagoga a asistenta pedagoga

  • Metodická pomoc pedagogům, nabídka odborné literatury a materiálů

  1. Přípravné práce v oblasti realizace DYS klubu

  • Návrh činnosti DYS – klubu (projednání s ředitelem ZŠ a MŠ)

  • Zajištění personální i materiální

  • Plán aktivit DYS -klubu

  • Prezentace budoucí činnosti DYS – klubu

  1. Logopedická prevence

Září:

  • Logopedická depistáž a garance pracovníky SPC Třebíč (výběr dětí, změny v log.prevenci)

Leden:

  • Kontrolní logopedická depistáž a garance pracovníky SPC Třebíč (hodnocení efektivity prevence, nastavení nových log.opatření)

Květen:

  • Kontrolní logopedická depistáž a garance pracovníky SPC Třebíč (hodnocení efektivity prevence, nastavení nových log.opatření)

Průběžně:

  • Logopedická prevence v MŠ probíhá každý týden – děti jsou rozděleny do 3 skupinek – předškolní děti, mladší děti a nejmenší děti. Celkem je v LP zapsáno 24 dětí z MŠ.

  • Kroužek logopedické prevence probíhá každý pátek vždy 5.vyučovací hodinu a je určen pro žáky 1. a 2.ročníku. V kroužku je zapsáno celkem 7 dětí.

Prezentace služeb ŠPP

  • Účast na třídních schůzkách v 1. třídách – základní info o ŠPP a jeho aktivitách pro žáky 1. tříd a jejich rodiče

  • Aktualizace informací na webových stránkách školy

Pracovní porady ŠPP za účasti ředitele školy:

  • V měsíci září, pak vždy jedenkrát za čtvrt roku (prosinec, březen a červen), v případě potřeby kdykoli po vzájemné dohodě

Pracovní porady školních speciálních pedagogů a asistentů pedagoga

  • Vždy jedenkrát týdně – v pátek od 12.45 do 13.00 hodin

Mgr. Kamila Veselá

speciální pedagog ŠPP

Permanent link to this article: http://www.zscaslavice.cz/plan-cinnosti-spp-rok-20182019/